Pages

Friday, September 16, 2011

Wiggy Vs Maxis Vs Celcom. Kami Ada Pakej Yang Sesuai Untuk Anda

Broadband yang menggunakan USB Dongle banyak dipasaran sekarang. Boleh dikatakan 95% pengguna Broadband bergerak menggunakan modem usb ini. Jadi mari kita lihat pakej-pakej yang ditawarkan oleh operator yang menawarkan perkhidmatan Broadband bergerak ini. Di Malaysia umumnya kita diliputi oleh 2 jenis broadband bergerak iaitu 3G & 4G. Ada perbezaan ketara antara kedua-duanya, tapi kita tinggalkan dulu perbandingan tersebut.Mari kita lihat pakej-pakej yang ditawarkan.

1. Maxis - Ada dua pilihan untuk pelanggan iaitu tanpa modem & bersama modem. Untuk pakej bersama modem anda hanya diikat dengan kontrak selama 6 bulan.

2. Celcom - Tiada modem percuma (modem percuma hanya dari kedai terpilih sahaja cth: Blue Cube, dengan kontrak 1 tahun/12bulan). Harga modem hanya RM100.
3. P1 W1Max - Modem dengan sewaan percuma. Tiada kontrak, jika pulang modem untuk pembatalan rebet RM50 utuk bil terakhir anda.
Dari segi kelajuan, P1 mempunyai kelebihan kerana ia suatu sistem yang lain dari 3G. Begitu juga kestabilannya. Tetapi kawasan liputannya agak terhad buat masa sekarang. Dari segi liputan Maxis & Celcom memang luas kawasan liputannya. Anda boleh ke laman web penyedia perkhidmatan untuk mengetahui kawasan liputan operator pilihan anda.
(1) P1Wimax klik disini (2) Maxis klik disini (3) Celcom Klik disini

Maaf kami tidak sertakan disini pelan untuk Digi, kerana Perlis belum ada liputan 3G Digi kecuali UiTM Perlis sahaja.

Untuk maklumat lanjut tentang pakej yang sesuai untuk anda, anda boleh datang sendiri ke mana-mana cawangan kami atau boleh hubungi di
i - Talian telefon : 04 977 2977
ii - Email :utarahati@gmail.com
iii - Cawangan kami di UiTM Perlis, Plaza D'Mara Kangar [Hafifah], Komplek Kayangan Square & Lorong Medan Kangar [Stesen Bas]

0 comments: