Pages

Tuesday, September 21, 2010

Maxis Lancar iPhone 4, DiGi akan datang

Saat yang dinanti-nantikan oleh die-hard iPhone (termasuk saya), Maxis hari ini mengumumkan perlancaran iPhone 4 di Malaysia. iPhone 4 akan mula berada dipasaran pada 26 September 2010 di Lembah Klang dan akan berada diseluruh negara pada 27 September 2010. (Yang tak bestnya, kami bukan salah satu kedai yang terpilih)

Agak excited saya bila dapat tahu dah umum perlancaran iPhone 4 ini. Satu sebab nak tahu berapakah harganya yang sebenar sebab ada pembekal meletak harga RM3xxx.xx bila saya check harga dengan mereka. So, sekarang kira dah terjawab sikit tentang harga. Lagi satu, iPhone 4 adalah pelengkap bagi iPhone sebelum ini, dah ada video call, kamera 5 megapix, rakaman video HD dan skrin yang didakwa Apple sebagai skrin paling hebat bagi mana-mana telefon pintar (iPhone 4 ni dah priority no 1 dalam wishlist saya, hehehehe). Software pun dah upgrade, lebih stabil dan menyakinkan. Klik disini untuk melihat spesifikasi iPhone 4.

Saya mula mengikuti perkembangan iPhone 4 sejak ia dilancarkan di US. Dimana pada awalnya, iPhone ini ada mempunyai masalah 'network', dimana jika ia dipegang pada sudut tertentu, signal akan drop dan panggilan terputus. Apple menarik balik hampir 3 juta telefon ini dari pasaran. Dan harap-harap sekarang dah ok.Maxis menawarkan beberapa pilihan untuk anda memiliki iPhone 4 ini. dengan minima RM100 sebulan dan pada harga RM1,990.00 untuk kontrak 12 bulan. Klik di sini untuk melihat pelan-pelan yang disediakan oleh maxis (rate plans) untuk anda.Selain Maxis, Digi juga ada menawarkan iPhone 4 ini, tetapi pihak Digi masih belum mengesahkan tarikh pelancarannya. DiGi mempunyai kadar yang kompetitif untuk iPhone, serendah RM60 sebulan bagi pakej iPhone 3Gs. Klik sini untuk melihat pelan iDiGi. So, kalau rasa was-was lagi tunggulah DiGi umum pelannya dulu, baru decide dari mana nak pilih.
Kawan saya beritahu kat Perancis (dia tinggal sana, baru balik raya hari tu), iPhone 3Gs dah tinggal Euro 99.00 saja lepas iPhone 4 dilancarkan.

0 comments: