Pages

Saturday, September 25, 2010

Pelan iDiGi Untuk iPhone 4, Saingan Sengit Untuk Maxis

Semalam saya menerima email dari DiGi, memberitahu harga baru untuk pelan iPhone 4 yang dinanti-nantikan. Perghhhh... menarik juga. Jangan terkejut, harga iPhone 4 16gb [kontrak 24 bulan] murah RM300 dari Maxis tuh dan dari RM58 tuuuuu.... Astagfirullah hal 'azim... tergoda tergoda.... Nak tau lebih detail pelan iDiGi? Klik kat sini. Untuk harga iPhone dengan iDiGi, klik sini.

Mari Kita Buat Perbandingan Antara Maxis & DiGi
Wah, iPhone 4 memang berita gempar Malaysia selain kematian jutawan kosmetik Puan Sosilawati. Semua orang ternanti-nanti bilakah iPhone 4 akan sampai ke Malaysia. Tidak dinafikan kalau anda jalan-jalan di Plaza Low Yat, anda dah dapat beli iPhone 4 ni. Tapi betulkah harga yang mereka jual tu 'harga runcit yang disyorkan', saya pernah check harga dari supplier sebelum ni, harga dealar pon dah RM3,xxx. Harga customer pon mestilah dalam RM3,400-3,600. Terbeliak seorang lawyer yang merupakan pelanggan tetap saya bila bagitau harga tu kat dia. Ok, meh kita tengok perbandingan antara kedua-dua operator ini.
1. Harga Pelan
Maxis
Klik gambar untuk paparan lebih jelas
DiGi

Klik gambar untuk paparan lebih jelas
2. Harga iPhone 4 dengan kontrak
Maxis
Klik gambar untuk paparan lebih jelas
DiGi
Nah, bandingkan. Nasib baik DiGi takda coverage kat Perlis, so tak lah harap sangat. Tapi harga ni memang boleh dipertimbangkan.

Lepas ni saya nak bandingkan harga Blackberry diantara operator Celcom, DiGi & Maxis.

Baca berita ini, dari The Star.

0 comments: